Wednesday, November 7, 2012

Bahasa Arab Surau Nur Al Syura


Ini adalah gambar peserta bahasa Arab Surau Nur Al Syura, Bandar Baru Selayang Fasa 2B, Batu Caves seramai 17 orang yang dipimpin oleh saya sendiri. Peserta adalah dari taman dan kampung yang berdekatan. Kami memulakan pengajian bahasa Arab pada tahun 2007. Sehingga sekarang masih berjalan. Kelas diadakan setiap malam Rabu pukul 9.00pm -10.30pm. Hari ini 31/10/2012 kami begitu gembira kerana semua dapat hadir. Kalau tidak mesti ada mana-mana di kalangan peserta yang tidak dapat hadir.

Peserta terdiri daripada nama-nama berikut: Berdiri: Encik Suhaimi, Sahabudin, Abd Aziz, Mohd Rapi,  Khairul Rijal, Zahari Rafie, Jamaludin Ahmad, Zulkifly, Redwan, Mansur, Mazlan,Raja Azlan. Duduk dari kiri: Mohd Anuar (Mat Pot), Hanif, Wan Zahari, Nazir dan Kamli.

Mereka daripada berbagai latar belakang pekerjaan dan tempat kerja: Pesara Askar, Telekom, Pertukangan Besi, Syt Saham, Bank Negara, Seni Bina, DAWAMA, Tentera, Public Bank, Syt Baja, Travel Agensi, Koperasi Polis, Kantin Makan dan IT. Rata-rata berumur 40 ke atas. Hanya dua orang berumur bawah 40 iaitu 29 dan 3oan. Doakan kami agar dapat meneruskan pengajian ini.

No comments: