Monday, May 18, 2015

Anekdot Umrah 03: Pengawas Sekolah di Mekah


Saya turun dari hotel kerana ada program ziarah bersama, dengan kopiah yang tergumpal-ngumpal kerana baru sahaja bertahallul. Saya lewat turun.Seorang yang berpakaian kemas dengan logo TH Travel sedang menunggu di ruang menunggu jika ada yang terlewat. Melihat saya dia terus menegur supaya membetulkan kopiah saya yang senget itu. Dia cuba menolong kerana saya kepayahan dek kepala sudah botak, sukar untuk kopiah lembik. Dia menyarankan saya agar membeli kopiah yang keras sedikit. Dalam masa yang singkat itu kami sempat bertanya khabar. Rupa-rupanya kami satu sekolah. Satu batch. Waktu itu dia menjadi pengawas sekolah. Hari ini dia menjadi pengawas lagi tetapi pengawas yang lebih mulia. Rupa-rupanya dialah ketua rombangan umrah kami. Tidak sangka bertemu di Mekah setelah hampir 34-35 tahun tidak bertemu. Katanya Mekah dan Madinah sudah menjadi rumah keduanya kerana saban waktu datang mengiringi tetamu Allah baik umrah maupun Haji. Bila pulang dia menghadiahkan kepada saya seat business classnya dengan tambahan air zam zam. Alangkah indahnya jika bertemu di syurga nanti sahabat. 09 MAC 2015



Bersama Zul Zamri kawan sekolah yang bertugas
 sebagai wakil TH Travel

No comments: